onsdag 15. februar 2012

Passer roser og snegler sammen?

Jeg har strikket mine første votter på strikkemaskin. De ble nok ikke helt perfekte, men perfekte nok for meg. De er doble og strikket i alpakka, virkelig myke og deilige.
For nen uker siden var jeg på et strikkemaskinkurs. Da fikk jeg konstatert at jeg hadde feil på strikkemaskinen. Jeg mistet nesten helt piffen. Det jeg hadde tenkt fokusere på den helgen var akkurat ting som jeg ikke kunne gjennomføre pga den dustete feilen. Men når alt kom til stykket lærte jeg meg masser i alle fall. Jeg strikket bla et sjal/skjerf. Det er strikket i samme garn som vottene.
Jeg synes kanten på sjalet er så fin. Den lysebrune fargen og denne kanten minner meg om kransekake :) Det er godt det!
Og så var det dette med en matchende lue da. Så klart vil jeg ha det. Jeg har en topplue i ubleket hvitt, men den blir liksom ikke fjong nok til dette settet. Så i går (når jeg surfet litt runt, tenk...hihi...) fant jeg en morsom lue på knitty, nemlig Escargot Hat. Spørsmålet er da om roser og snegler (escargot) passer sammen, og om jeg passer i en sneglelue? Dette må bare prøves ut...jeg regner med at det vil vise seg rundt leggedags i kveld.

12 kommentarer:

  1. Det er rigtig fine rosenvanter! Jeg kender ikke så meget til garnbutikkerne i København, da jeg bor i Århus, men denne her skulle vistnok være en fin garnbutik: http://www.sommerfuglen.dk/shop/frontpage.html.

    SvarSlett
  2. Flotte vottar! Linjene i sneglehuset minner jo litt om linjene i roser. Det snurrar jo litt rundt der også, frå innerst til ytterst - om ein ser dei rett ovanfrå. Kva med å bruke ein større variant av rosene? kanskje berre ei - plukka inn for hand i ei maskinstrikka lue? - og med den fine heklekanten nederst?

    SvarSlett
  3. Utrolig imponerende. Strikkemaskin høres helt fantastisk ut!! Liker veldig godt settet du har laget. ER enig med Miranne - en stor rose ville være flott!!

    SvarSlett
  4. Å, så fine votter og sjal! Elsker fargene! :)

    Og tror det blir flott med den lua du har lyst på også :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Brunsnegler i rosebedet er kanskje ikke å anbefale.... men lue og votter bør vel gå bra :-)

    SvarSlett
  6. Superfina vantar!!! Varför inte, en spännande och oväntad kombination!

    SvarSlett
  7. Kjempe fine votter og sjal! Åssen fikk du til den heklekanten? Den var bare nydelig;)

    SvarSlett
  8. Irene: Takk for tips. Jeg skal plotte det inn på gps'en ;)

    SvarSlett
  9. Jeg blir nok ikke ferdig med luen i kveld :( Men det ser ut som den blir fin.

    torirot: Hi, hi...jeg skal prøve å holde lue og votter adskilt, bare sånn for sikkerhets skyld ;)

    Silje: Det er ikke en heklet kant, den er strikket på maskin. Men i prinsippet er det i-cord som er hektet til sjalet for hver 8 omg. Jeg tror det er tidkrevende å få til for hånd. Jeg synes faktisk der er svæert tidkrevende også på maskin.

    SvarSlett
  10. da kan man jo få svar på om sneglene angriper roser?
    INgrid M

    SvarSlett
  11. ...fniss, klart du ska ha en snigellluva! Och jag tycke både sjalen och vantarna blev jättesnygga. Vantarna har en förmåga att se olika ut varje gång, alltså ömsom vin ömsom vatten. Som allt annat:))

    SvarSlett
  12. Här på Dalgången har vi massor vackra sniglar bland rosorna, och grodor... ;-)

    SvarSlett