lørdag 13. desember 2014

13. desember

I dag er det 13. desember. Det er Luciadagen eller Lussimesse, hvis man vil kalle det for det. Da jeg var liten var det en av de mest stemningsfulle dagene på hele vinteren. Jeg synes egentlig fortsatt det er en veldig fin dag.

Jeg skrøt her om dagen at jeg skulle bake lusekatter i går. Det ble ikke helt som jeg hadde planlagt. Men, jeg bakte i dag på formiddagen og det var i grunnen mye koseligere å gjøre det i dag, på selveste dagen.

I dag var jeg en tur på senteret, her hvor jeg bor, og før jeg visste ordet av det var jeg ferdig med nesten alle julegavene. Eller ... alle og alle fru Blom ... det er ikke så veldig mange, men det er uansett en god følelese av å ha årets julegavehandel nesten i boks.

Nå skal vi snart ut og spise middag med gode venner. Det gleder jeg meg til :-)

Ha en fin Luciakveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar