fredag 19. desember 2014

19. desember

I dag er det 19. desember. Jeg har handlet inn julemat i dag. Julemiddagen i år skal for første gang ikke være ribbe, medisterkaker og alt som følger med den type julemat. Jeg har lyst å prøve noe annet. Og hva skal man velge? Jo, denne gangen blir det lutefisk. Alt er handlet inn og det er bare å sette seg inn i hvordan man skal gå til veie. Jeg har aldri tilberedt lutefisk før, men hvor vanskelig kan det være? Det vil vise seg på julaften :-o Jeg tror og håper det går bra. Men uansett hvordan det går med maten vet jeg at desserten kommer til å smake godt. Riskrem er en sikker vinner her i familien ;-) Ahhh og akk ja, så deilig det er å ha det unnagjort, ikke minst selve valget, men også innkjøpet av julemiddagen.

En annen ting som jeg er innmari fornøyd med i dag er at jeg har strikket den andre, og siste (manglende) tommelen på et par votter som helt siden april 2013 har ligget og skreket etter min oppmerksomhet i strikkekurven. Det er nesten til å bli flau over (men det blir jeg ikke) fordi det er ikke lange stunden med strikking som skal til for å "fullføre verket". Jeg husket ikke hvilken pinnestørrelse jeg hadde brukt en gang. Jeg måtte "krype til korset" og søke på min egen blogg for å finne ut av det :-| Det var godt jeg hadde skrevet om det, fordi det var en annen størrelse enn det jag vanligvis bruker - litt merkelig egentlig. Kanskje det var derfor jeg hadde nevnt nettopp det? Jeg hadde en lignende "operasjon" med et nesten ferdig vottepar for et par uker siden. Nå er det ikke noen flere uferdige votter i kurven. Det er godt med alt som er gjort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar