søndag 21. desember 2014

21. desember

I dag er det fjerde søndag i advent. Vi er nettopp kommet inn etter en fin liten tur ute i skumringen med et par minusgrader og snø som daler lydløst ned og legger seg som et hvitt melisteppe på asfalten. Nå nyter vi en kopp kakao med pisket krem og en liten skvett Calvados, vi kaller det Calcao. Livet er veldig bra akkurat nå :-)
Mens jeg drikker Calcao strikker jeg på en herregenser i garnet Rauma Mitu. Det er et garn jeg har blitt veldig glad i. Jeg synes det er deilig å strikke med og resultatet blir mykt, jevnt og fint.
Voksenmodellen av vottene Heksas Godterivotter fra e-boken Flere votter fra eventyrskogen er også strikket i Mitu. Tenker det er gode og varme votter, jeg... Har du ikke noe passende julestrikketøy kan vottene fra Vottelaugets e-bøker anbefales på det varmeste. De inneholder forskjelige typer av votter, både til barn og voksne, det kan hende du finner noen du liker ;-)
Bildet er lånt av Merete med den fine
bloggen meretesmonstermonster.blogspot.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar