mandag 8. desember 2014

8. desember

I dag er det 8. desember. Det er 16 dager igjen til jul. I går kjøpte jeg inn den første julegaven, det er jammen ikke værst ;) Vi kjøper ikke så mye julegaver lenger, i stort sett bare til barna i familien. Men hva som defineres som barn er ikke lett å si; jeg er jo min mammas barn ... og jeg får jo faktisk noen gaver til tross for at jeg nærmer meg 50 ... Men, det jeg prøver å si er at vi i hvert fall prøver å ikke overdrive det med julegaver.

Jeg liker førjulstiden aller best, jeg, med alle fine lys, pepperkaker, gløgg og annen kos. Annen kos kan f.eks. være å strikke julegaver, enten til seg selv eller til andre. Jeg pleier å strikke sokker på denne tiden av året. Og nå lurer jeg litt på om jeg skal legge opp til et par nye rosesokker. Maken til de jeg strikket tidligere i høst, men i grått og hvitt, med små røde detaljer; kanskje en liten rød stripe øverst. Det blir fine julesokker tenker jeg :)
Roser er røde. Mønster til sokkene finner du her.
Ha en riktig fin mandag.

3 kommentarer: