torsdag 24. juni 2010

Jeg blir aldri lei...

...av Annepålandets supre grytekluter. Nå har jeg gjort det igjen; latt meg distrahere fra andre prosjekter i strikkekurven og heklet meg et par nye grytekluter. Denne gangen brukte jeg oppskriften til punkt og prikke. Tidligere har jeg vært litt mer opptatt av å kalkulere maskeantall på forhånd. Men jeg har kalkulert meg blå noen ganger. Og er det verdt det? Nå tenkte jeg; la det stå til, og stol på det hun skriver i oppskriften: "...Juster underveis – øk flere eller færre m etter som det passer for deg. Antall masker spiller egentlig ingen rolle – det viktigste er at grytekluten blir noenlunde flat..." Jeg fulgte oppskriften så nøye at jeg til og med hermet fargene! De er nesten helt like (håper jeg blir tilgitt). Hvorfor skal man tenke, når andre allerede har gjort det for deg ;o)

Baksiden er heklet med staver i mørkeblått, her har jeg brukt sirkel-formelen jeg har skrevet om her på bloggen tidligere. De er heklet sammen med krepsemasker. Og jeg ble veldig fornøyd jeg!

1 kommentar: