onsdag 11. juli 2012

Lange og korte sokker

Mission completed! Jeg har tatt på meg et oppdrag som går ut på å strikke et par pippistrømper til en teaterforestilling. Jeg ville bruke strikkemaskin fordi dette (strikke sokker på maskin) har jeg villet lære meg lenge. Dessuten strikker jeg ikke laaaange strømper med pinne 2,5 mm på bestilling. Jeg har prøvet og feilet litt underveis. Det vanskeligste er å treffe størrelsen riktig. Men nå - tror jeg at jeg har funnet en gylden formel ;) ihvertfall for dette garnet. Her har jeg brukt Arwetta Classic, med forsterkning av polyestertråd (sytråd) i hæl og tå. Det er et helt standard tynt sokkegarn, så jeg håper denne formelen funker for alle mine nøster sokkegarn i samme tykkelse.
Den lange grønne og den stripete er selve pippistrømpene. Det andre paret er et delresultat av utprøvingen.

Ha en fortreffelig dag, med eller uten strikketøy :D

1 kommentar: