tirsdag 30. oktober 2012

Forberedelse til kurs og litt etterpåklokskap

Jeg fortalte for litt siden at jeg skal på kurs og lære å dekorere strikk med broderi. Man trenger prøvelapper på dette kurset, for å ha noe å brodere på. Det er det jeg har strikket på i helgen.
De er ikke mye å skryte av disse små lappene. Og ikke er de noe særlig å vise frem heller. Men det tok faktisk sin tid å strikke disse enkle firkantene. Jeg tok det med for å ha som et hendig lite prosjekt på hytta nå i helgen. Men fy som jeg angret på at jeg ikke strikket lappene på strikkemaskin. Jeg som har strikkemaskin og alt ;) Det hadde gått unna kan jeg love. Men før jeg begynte å strikke dem syntes jeg det nesten var litt "umoralsk" å strikke prøvelappene på strikemaskin når de skal dekoreres med forhåpentlig flotte, sirlige og fargerike broderier. Men nå i etterpåklokskapens lys innser jeg at det ikke hadde spilt noen som helst rolle.

Jeg er nå klok av skade, som en 6-åring visstnok hadde svart da han ble spurt om han kunne definere "ekteskap og kærlighet",  og gleder meg til kurset som er nå til helgen.

3 kommentarer:

  1. Det låter som en jätterolig kurs! Var går den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det är i Bærum Husflidforening (BHF) som arrangerar kursen. Den går i BHF's lokaler på Wøyen Gård i Bærum. Du kan ju kolla om det finns lediga platser :)

      Slett
  2. Gleder meg til å se resultatet ... blir nok riktig så vakkert :-) Kos deg på kurs. Klem

    SvarSlett