fredag 9. juli 2010

Ferietid

Nå er det snart ferietid her hos oss. Da blir enda litt mere glissent mellom innleggene ;)

På håndarbeidsfronten i det siste har det blitt noen oppvaskfiller, håndkle, en påbegynt genser i lin og så er jeg ferdig med min jakke Joy. Når jeg strikket på den syntes jeg at garnet var veldig godt og mykt men det virket litt løst,  og jeg strikker fast... Men etter en liten vask falt alt på plass. Jakken er fin og deilig å ha på seg. Mønsteret er i utgangspunktet enkelt. Men Kim Hargreaves (som er en av mine favoritter) har en tendens å gjøre mønstrene sine alt for kronglete. Vi har forskjellige tradisjoner i forskjellige land på hvordan man skriver mønster. Men uansett kunne hun ha kostet på seg et litet diagram eller to, for å spare noen av oss, slike som meg f.eks. som liker bilder bedre enn tekst, for litt frustrasjon.

Nå spinner hjernen min for fullt med å gruble på hva som skal på strikkepinnene etter jeg er ferdig med lingenseren. Jeg har noen idéer men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Kjenner du deg igjen?

Jeg ønsker dere en god sommer!

6 kommentarer:

  1. Denne jakken er noe av det nydeligste jeg har sett, og så godt den passer til det blå.

    Morilua i Västerås

    SvarSlett
  2. Ta med deg alt som faller deg inn. Bedre med for mye enn for lite. Du får heller gå noen ekstra turer mellom bil og hytte. Kos deg masse og ta en skål med meg i ny og ne .. Din bedre halvdel har vel sørget for at du har et glass Chablis for hånden sammen med heklenål/strikkepinner ;-))

    SvarSlett
  3. Flott jakke. Den kan nok brukes både til hverdag og fest.

    SvarSlett
  4. Flott jakke! Jeg er også veldig begeistret for Kim Hrgeaves mønstre, men syns de ser så kronglete ut og har aldri fått kommet i gang med å strikke noen av dem.
    Leste inne på Pinneguris blogg om voksenopplæring i søm. Skal du ha kurs?? Er det mulig å melde sin interesse? Har fått lyst til å sy litt igjen etter å ha lest om dine syprosjekter her på bloggen.
    Ønsker en fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  5. I dag så jeg ei dame som hadde vært på kurs og sydd veske i japansk br.tek i barnehagen den gangen,måtte jo spørre henne, husker henne ikke, men den var fin og morsom.

    SvarSlett
  6. Hvor er den fin din cardigan. Jeg har også lidt problemer med at forstå hendes opskrift, og har været inde på Ravelry og kigge billeder, og kan se , at jeg lige skal læse opskriften en gang til :-)

    SvarSlett