mandag 23. august 2010

Fri diktning av sokker

Den siste uken har jeg strikket på en ny jakke Hallet's Ledge. Den er knallfin og faktisk både grei og rask å strikke. Den ligger til tørk nå. Etterpå er det bare knapper som mangler. Jeg skal ta bilde av den og vise frem når den er helt ferdig.

I helgen dro vi på hytta og siden jeg pleier å strikke i bilen og flettemønsteret på jakken kanskje var litt vel heftig for svingete norske veier, fant jeg frem litt sokkegarn og startet på et par sokker til den ene datteren min. Jeg hadde ikke mønster men hadde sett et par jeg hadde tenkt å etterligne. Men hukommelsen min er lettere flyktig, hvis du skjønner hva jeg mener ;) Der satt jeg i bilen uten mønster og bilde og måtte ty til fantasien og fri diktning av fletter. Jeg ble overrasket over hvor bra det ble. Håper dattera også liker dem.

Jeg strikket short-row heel (heter det timeglasshel på norsk?) på dette paret. Det er en grei måte å strikke heler på, men jeg liker vanlig hel bedre.


Mønster: Inget, bare 48 masker og fri diktning
Garn: Sandnes Perfect (85% ull, 15% nylon, 100 m/50 g) farge #1042 (lys grå) 2 nøster.
Strikkepinner: 3,75 mm

3 kommentarer:

  1. Så flotte sokker:DDDDD Og så fletter, da!!!!! Hilsen Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  2. Very pretty socks!

    SvarSlett
  3. Så flink du er. De ble knallfine!

    SvarSlett