søndag 25. september 2011

Konsekvenser av å være ukonsentrert

I sommer hadde jeg og gemalen en fantastisk tur til langs Helgelandskysten og Lofoten. Hvor vi enn var fant jeg strikkede plagg til salgs. Om det så var i den lokale matbutikken, på fergeleiet eller på stedene vi overnattet. Jeg ble utrolig inspirert av det som var litt mere rustik strikk enn det jeg vanligvis strikker selv. Det var ofte brukt litt grovere garn og det var gjerne tovet bitte litt. Og det var utrolig flotte ting!

En av damene jeg snakket med i Henningsvær strikket flotte sokker med nydelige mønster i Bondegarn. Hun sa hun i stort sett strikket etter innfallsmetoden med Bondegarn og pinner nr 4mm. Dagen etter var vi i Kabelvåg. Damen fra Henningsvær hadde fortalt meg om en venninne av henne som drev garnbutikk der, hvor hun selv fikk hun kjøpt garnet sitt. Gjett hva jeg gjorde ;) Kjøpte garn, selvfølgelig!

Nå skulle jeg også strikke blondesokker i grovt garn, etter innfallsmetoden (nesten i hvert fall). Jeg strikket en flott sokk. Og jeg strikket sokk nr to, flott den også. Men oppdaget når jeg hadde strikket forbi hælen at jeg hadde glemt noen fellinger på leggen. OK! Greit, da strikker jeg to til; en av hvert slag. Da får jeg to par sokker. Smart hva!? Garn har jeg nok av...så det er ikke et problem...

Nå har jeg strikket fire sokker. 4 sokker! Jeg har et par ferdig. 1 par! Jeg har ikke vært konsentrert, og konsekvensen er at jeg har 1 par sokker som passer sammen og 2 forskjellige sokker som fortsatt trenger en makker. Det vil si at jeg vil ende opp med 3 par sokker! Egentlig er det et luksusproblem, men litt frustrernede er det. Moralen er at det kan være lurt å konsentrere seg litt ogå når man bruker infallmetoden.

Nå er det en ny uke i vente, nye muligheter. Håper du får en fin uke :)

5 kommentarer:

  1. Ja, sånn kan det gå... :-)
    Men da får du jo tre par sokker til slutt, slett ikke verst det!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Hei, på YouTube finner du denne linken http://www.youtube.com/watch?v=MCwfbiZd7dI&feature=related
    Så kan du strikke to sokker på en gang! Har tenkt at jeg skal prøve en gang, men da må jeg ha litt ledig tid en kveld! Hilste på datteren din i barnehagen, nydelig grå genser hadde hun på seg! Mammastrikk selvfølgelig!

    SvarSlett
  3. Du har nok sittet og drømt deg nordover tenker jeg ... du får dele ut til jul :-)

    SvarSlett
  4. Hi hi - ja, den der har vi vel dumpet uti, noen og enhver.

    Prøv den magic loop-saken dersom du ikke liker å strikke en om gangen. Funka bra, synes eg.

    God høstkveld til deg:-)

    Spurven

    SvarSlett
  5. Jag ser verkligen fram emot att du gör mönster med grövre garn ;-)) Kram Kicki!

    SvarSlett