tirsdag 26. juni 2012

Flere heklede sommertopper

Her ser du mitt seneste tilskudd av sommertopper. Det er en Odd Molly Wannabe i en nydelig kirsebærrød farge og en lys blågrå, som jeg skrev om i forrige innlegg.
Nå har jeg altså 3 nye hekletopper og det holder vel for denne sommeren tenker jeg. Det har ikke vært et direkte skrikende behov for luftige sommerklær hittil i sommer, så de vil nok ikke bli slitt ut denne sesongen i hvertfall. Men jeg inbiller meg at sommerværet blir bedre etterhvert, slik at jeg i får brukt dem bittelitt...
Her er et detaljbilde av de 2 forskjellige skjellmønstrene som er brukt i toppene. Den røde er litt tettere enn den blågrå, men det er ikke store forskjellen å se når man har plaggene på. Det gråblå mønstret er betydlig raskere å hekle. Begge har sine fordeler - og begge fine til sitt bruk.
Jeg har også lyst å vise disse søte blomstrene som har jeg i blomsterbedet foran kjøkkenvinduet mitt. Jeg vet ikke hva det er for slags blomst/plante, men fin er den - og jeg vet i alle fall såpass at jeg kan fortelle deg at det er en staude ;)

12 kommentarer:

  1. Åh så fina dina sommartoppar är !

    SvarSlett
  2. Nydelege sommartoppar! Ynskjer deg ein god sommar, og så får vi håpe den snart kjem "på ordentlig" B-)

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte begge to! Liker den røde best. Hvis du har lagtr oppskrift, kjøper jeg gjerne!

    SvarSlett
  4. Så nydelige! Får lyst til å hekle litt, jeg også

    SvarSlett
  5. Nydelig, både topper og blomst :-) Krysser fingre og tær for at sommeren snart er her. Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  6. Du är verkligen en mästerlig virkare:) Sååå vackra!

    SvarSlett
  7. Otroligt snygga och läckra! Jag måste nog testa och virka mig en egen :-)

    SvarSlett
  8. Heisan:o) Kjempefine topper, likte den røde best. Har du komponert dem selv, el funnet mønster en plass?? hvilket garn har du brukt? Tror jeg må prøve meg på en sånn:o) Er så masse jeg har lyst å hekle:o) Hilsen Hege.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege! Den røde toppen har jeg hermet etter bilder av en Odd Molly-topp. Den er heklet i et ganske tynt bomull/viscosegarn som jeg bestilte fra Tyrkia. Det kom levert på døren før det hadde gått to døgn etter jeg bestilte! Jeg har skrevet ned en slags oppskrift men det er ingen garanti for at den er forståelig for andre enn meg selv. Gi meg et lite hint hvis du uansett har lyst å prøve den ;)
      Den lyse blå er fra Kreativ Strik(dansk)/Kreativ Stickning(svensk) nr 02 2012 og er heklet i garnet HP Lima. Det er dessverre et utgått garn.

      Slett