torsdag 24. juli 2014

Hetebølge og ullvotter

Sommervarmen slår nye rekorder, det kan vel kalles for hetebølge. Svetten renner og den kjære solhatten er uunnværlig.
Og nå som sommeren er på det aller varmeste strikker jeg ullvotter. Det kan virke litt spesielt men jeg synes det er helt perfekt :) Det er lett å ha med seg (også på stranden) og det er lite i størrelsen slik at det ikke blir liggende i fanget og varme mer en strengt tatt nødvendig. Jeg leste, eller hørte nylig, at fra gammelt av sa man at votter skal strikkes når de ikke trengs fordi da legger man mer flid i dem enn man ville ha gjort hvis man strikker dem når de trengs og de må bli ferdige fort. Det høres veldig fornuftig ut i mine ører ;)

8 kommentarer:

  1. Ser ut for at du koser deg. :) Herlig solhatt og
    spennende strikketøy. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den solhatten blir jeg bare mer og mer glad i for hver dag som går :)

      Slett
  2. Vi er i samme båt. Jeg har strikka 9 par selbuvotter i sommer..... Så enig med deg. Greit handarbeid å ta fram overalt. Nydelige farger!

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  3. Votter er perfekt i sommervarmen!

    SvarSlett
  4. Deilig er sommerhatt din - så fantastisk at du kan bruke :-) ja været er super herlig sommeren i år. Kos deg fortsatt :-)))
    Jeg begynner med votter også... etter varme strømper. Riktig hyggelig med tid.
    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg glemte votter har veldig interessant kanten og utmerket farger... jeg liker.
    Jeg ser frem til finalen :-))) Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  6. Ja, vi kan jo ikke regne med at denne varmen vil vare evig, så da er det bra å få strikket noen votter!

    SvarSlett