lørdag 10. januar 2015

Når tiden er knapp

Da jeg i tidlig i fjor sommer strikket og laget mønsteret til genseren Lillefrøkens blondegenser (blogget om her og her), begynte jeg i min iver å strikke enda en variant i Sandnes Alpakka. Jeg var helt sikker på at den ville bli ferdig ganske fort - de er jo så raske å strikke disse små barnegenserene ;) Men slik ble det altså ikke, den havnet langt bak i køen og har ligget forlatt i en plastikkpose siden da.
Nå har det seg slik at den lille frøkna som er tiltenkt denne genseren har bursdag i morgen. Og vi vet jo alle at små barn vokser fort, så nå var det ikke lenge før den ikke ville bli brukanes, i hvert fall av ikke av henne. Når tiden er knapp er gode råd dyre! Jeg bestemte meg rett og slett for å ta en "kjapp en" og strikke en kortermet genser.
Jeg har gjort noen endringer iforhold til mønsteret: I tillegg til at ermene er korte har jeg heklet picoter rundt halskanten i stedet for vifter/skjell og i stedet for sløyfebånd bak sydde jeg i en knapp og hempe (fordi jeg hadde ikke noe bånd hjemme som passet).
Men jeg er førnøyd med resultatet og håper lillefrøken også vil like den.

6 kommentarer:

  1. Åh, så utrolig nydelig - og jammen fikk du utnyttet det fine vinterlyset også!

    SvarSlett
  2. For ei heldig frøken som fekk så fin gensar :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser med nydelig farge, den blir hun nok glad for :) Ser at det er vinter fremdeles hos deg. Jeg begynner allerede å glede meg litt til påske. Har begynt å strikke litt påskepynt, prøver meg rett og slett på noen påskekuler etter inspirasjon fra Arne og Carlos :)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem fra Anette

    SvarSlett