onsdag 18. februar 2015

Lille Vinterrose trenger å teststrikkes

Red: Nå har jeg fått tak på teststrikere til alle størrelsene :)

Jeg trenger noen som vil og kan teststrikke barnekoften Lille Vinterrose. Mønsteret er på norsk og kommer i størrelsene 2, 4, 6, 8, 10 og 12 år.
Denne er strikket med Pickles Pure Wool. Men den kan strikkes i mange andre garntyper også. F.eks. Malsen og Mor Shetland soft (blir da veldig lett og fin), Ask Hifa 2, Rauma Finullgarn, Rauma PT2, Rauma PT5 Sport, Sandnes Tove m.f.
Anbefalt pinnestørrelse: 3 og 3,5 mm. 
Strikkefasthet: 24 m x 32 omg = 10 x 10 cm.
Dette er størrelse 4 år og den veier bare ca 160 g.

På denne er det strikket belegg. Men man kan like gjerne dekke klippekantene med et dekorativt bånd eller rett og slett bare sy/kaste over kantene på innsiden av forstykkene.

Det er jakken som er liten, ikke sparken som er stor ...  ;-)
Har du lyst å teststrikke og har tid i noen uker fremover? Jeg holder ikke garn til modellen men da beholder du selvfølgelig modellen selv.
Jeg trenger tilbakemeldinger på mønsteret senest 15 mars. Tror du det er noe for deg send meg gjerne en e-post på wroald(krøllalfa)gmail(punktum)com og fortell hvilken størrelse du i så fall vil strikke (jeg trenger i utgangspunktet ikke mer enn en teststrikker for hver størrelse).

NB! Jeg har fått teststrikkere til alle størrelser.

4 kommentarer:

  1. I just recovered ( saw)this blog ! waauw amazing nice cardigans ! mieke

    SvarSlett
  2. Akkurat nå har jeg litt vel mange prosjekter på gang, så jeg venter litt til mønsteret er publisert... Jeg er sikker på du får tak i prøvestrikkere til denne nydelige jakka!

    SvarSlett
  3. Kan ikke hjelpe deg med test trikking, men for en utrolig fin jakke :)

    SvarSlett
  4. å, der var jeg for sein a gitt, men den var kjempefin!

    SvarSlett