fredag 18. september 2015

Mens vi venter …

Jeg sendte inn et bidrag til ukebladet Familens koftekonkurranse.
De har fått inn over 100 kofter og det må man si viser stor interesse og engasjement :-)
Så mens jeg venter på juryens dom strikker jeg videre på nye prosjekter. Nå er det en genser i tynt og deilig ullgarn som er på pinnene. Garnet er helt supert å strikke med. Det er et nytt garn som garnbutikken Karmin garn & gaver i Kristiansand selger: Karmin Supersoft.

I går var jeg på strikkekafé på Atelier Kakao på Lillehammer. Der er det strikkekafé hver tredje torsdag i måneden (NB! I oktober er det den fjerde torsdagen). Det var første gangen jeg var der og både stedet og selskapet var veldig trivelig. Synd at jeg bor litt for langt unna for å kunne stikke innom hver gang det er strikkekafé der. Ta turen dit du også om du har anledning :-)
Bildet har jeg vært frekk nok å "låne" av Tori.
Jeg tror/håper jeg blir tilgitt denne gangen ...
Tori hadde med seg eventyrvottene sine. Og det var mulig å få kjøpt boken Eventyrvotter som Vottelauget inkludert meg selv ga ut på Aschehoug forlag i august. Jeg strikker et par fra boken nå som heter Nattergalen. Jeg er med i Vottelaugets septembersamstrikk (tema: fugl). Jeg skal vise bilde når jeg får somlet meg til å ta et bilde.

Og så over til en annen sak: i neste nummer av Familien er et av mine strikkedesign med. Det synes jeg er stas. Det er en herregenser, Peders genser. Den er strikket i Rauma Mitu, som også et fantastisk deilig garn. Både deilig å strikke med og deilig å bruke. Kjære maken liker den godt, sier han i hvert fall …

Og så er det allerede fredag igjen og da passer det fint å si:
Ha en fin helg!

21 kommentarer:

  1. Hej Wenche - Hvor er det en fin trøje, farverne er meget smukke sammen. Jeg håber, du vinder!
    Venlig hilsen Kirsten

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kirsten, det var pent sagt <3

      Slett
  2. Så genseren din i familien, fin herregenser. Lykke til med kofta!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg synes det er gøy at det var så mange bidrag. Jeg håper at vi får se flest mulig av dem etterhvert.

      Slett
  3. Nydelig kofte, minte litt om Seljordkofta. Elsker fargene du har satt sammen. Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tenk, jeg kjøpte jp faktisk garnet på gjennomreise i Seljord i sommer! Underbevisstheten har kanskje trukket inn noen minner der fra?

      Slett
  4. Lekker kofte! Lykke til!
    Liker den genseren også. Han liker den nok selv også. Tror ikke det er noe han bare sier.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Ingunn.
      Jeg tror nok han liker den, ja ;-)

      Slett
  5. Veldig fin kofte ! God helg fra Beth

    SvarSlett
  6. Denne koften er bare så fin. Dette kan du godt. Riktig lykke til!
    Genseren så jeg i siste Familien og kunne ha tenkt meg å strikke den til min Peder, men da i blånyanser. Tips?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan nesten ikke bli bedre en at Peder får en Pedergenser, Liv! Det gleder meg :)

      Slett
  7. For ei nydeleg kofte i flott fargar. Lukke til i konkurransen, og god helg :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med publisert mønster. En skikkelig flott genser!!! Du er så flink Wenche!!! Koften din bør vinne - helt klart. Blir det avstemning hvor vi kan delta?? Lykke til!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Lone :-)
      Det er en jury som stemmer frem vinneren. Men jeg blir så glad for støtten her på bloggen og Facebook så det holder egentlig i massevis for meg ❤️

      Slett
  9. Lykke til med konkurransen, Wenche! Jeg heier på din!

    SvarSlett
  10. Hei Wenche
    En utrulig flott jakke du har designet. Den likte jeg veldig godt. Lykke til.
    Også Pedergenseren din da. Jeg kjente jo igjen mannen din, etter at dere besøkte meg i butikken den gangen.
    Jeg har strikket en Fanagenser til mannen min i MITU. Og han elsker den!!!! Blandinger med ull og Alpakka er en fin kombinasjon.
    Heia Wenche......krysser fingrene for deg, jeg.
    God søndag

    SvarSlett
  11. Så morro at du kom videre i koftekonkurransen! Likte kofta di kjempegodt :)

    -Ragnhild

    SvarSlett
  12. Kjempefin kofte, den må nok Familien ta inn ;)
    Hvordan liker du Karmin Supersoft? Jeg har tenkt å ta meg en tur innom butikken neste gang jeg er i Kr.sand, gleder meg til å bli kjent med nytt garn :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Maria :)
      Karmin Supersoft er et herlig garn! Jeg kan virkelig anbefale det. Og noe jeg liker ekstra godt er at det har er behaglig lukt, i forhold til mye annet lignende garn som lukter bilverksted ;)

      Slett