mandag 26. oktober 2015

Anemonevotter

Ja, så glad kan man faktisk bli for et par nye votter!

Dette er vottene Anemonevotter. Disse vottene kom til verden fordi jeg var nysgjerrig på hvordan man strikker slike bølgekanter og fordi datteren har mistet den ene av favorittvottene sine.
La oss håpe disse blir de nye favorittvottene, da. Det er ikke helt utenkelig fordi dette er deilige votter i myk ull og alpakkablandning (Rauma Tumi). Vottene har såkalt amerikansk tommel med tommelkile som går ut fra siden av ­votten. Høyre og venstre vott er helt like, så de kan brukes om hverandre. ­Nederst på mansjetten er det en­ ­dekorativ ­bølgekant. Og for å slippe å feste noen av trådendene har jeg flettet de nederste trådene i en liten flette. Det er praktisk også for da kan man knyte dem sammen når de ikke er i bruk = ikke like lett å miste ;-)

Mønsteret kan kjøpes her.
Det er ingen grunn til å la være å prøve andre farger ...

9 kommentarer:

  1. Åh, så utrolig fine! Skjønner at datteren ble glad :) Kjente trakter på bildene, forresten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Kjenner du deg igjen? Vi var på Liebling og spiste sen frokost en dag i forrige uke ;-)

      Slett
  2. Så utrolig lekre votter - kanten er virkelig vakker!! Elsker votter med slike små detaljer. Blir jeg rene kunstverkene :-)

    SvarSlett
  3. Snasen kant! Den gjorde seg godt til mønsteret!

    SvarSlett
  4. Flotte votter med fin kant! Samme fletta som jeg har på Sesam-vottene mine - fint så man slipper å feste trådene! :-)

    SvarSlett
  5. Nydelige. Du frister jo stadig med et nytt mønster som jeg bare må strikke. Har jo sokker så da blir det vel votter og. Men først sokkene jeg allerede har mønster til!

    SvarSlett
  6. Så fin kant på fine vottar :)

    SvarSlett
  7. Så vakre votter! Den bølgekanten var bare nydelig:)

    SvarSlett
  8. Veldig, veldig fine votter. De fikk jeg lyst å strikke!!

    SvarSlett