fredag 16. februar 2018

Strømpene «Under bjørken»

Strømpene “Under bjørken” har forkjellige mønsterborder ned langs leggen. Jeg syntes det var utrolig gøy å strikke dem. Jeg rakk så vidt å lære mønsterrapporten, før jeg var ferdig med den og skulle til å starte på neste.
Mine er strikket med Järbo Mellanraggi, et mellomtykt sokkegarn, så det tar heller ikke all verdens tid å bli ferdig med dem. Andre garnforslag er: DSA Sterk, Sandnes Garn Sisu Solids, Novita Nalle, Per Tryving pt5 Sport, Järbo Garn Mellanraggi, Hifa Fjord.
Jeg ser for meg disse i mange friske fargekombinasjoner - og kanskje til og med flere enn 2 farger i et par. Her er altså, mulighetet å få brukt opp litt garnrester!

Oppskriften finner du på ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/under-bjrken

9 kommentarer:

  1. Så flotte strømper.. De var kjempefin i grå og hvit, men som du sier, de er sikkert gøy i andre fargevarianter også. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Super Strømper - deilig mønster :-))
    Fantastisk muligheter for fargkombinasjoner.
    Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Viola, som alltid hyggelige kommetarer fra deg ;)

      Slett
  3. Så flotte sokkar! :) Skulle ynskje eg kunne bli ein reser på sokke-strikk

    SvarSlett