mandag 5. mars 2007

Bok helt på kanten...

Jeg har bestilt noen bøker fra Amazon, og den ene lå i postkassen idag :o)
Den heter: 'Knitting on the Edge: Ribs, Ruffles, Lace, Fringes, Floral, Points & Picots: The Essential Collection of 350 Decorative Borders', og wow hvilken bok! Massevis av fine vrangborder, kanter, frynser osv, strikket i struktur-, flette-, hull-mønster mm. Denne boken gir i hvert fall meg en ny dimensjon på strikkingen. Her har en litt av hvert å ta utgangspunkt i hvis en ønsker å lage en litt personlig vri på ting. Den er på engelsk, som jeg vet at mange ikke liker. Men etterhvert har jeg strikket etter mange engelske mønster og det er faktisk ikke så vanskelig. Man må selvsagt forstå engelsk, og så må man lære seg de engelske forkortelsene. Selv har jeg alltid en liste med forkortelsene lett tilgjengelig, så jeg kan tjuvtitte på hvis jeg glemmer hva det betyr.

Jeg måtte bare strikke en liten prøve på en kant som i utganspunktet så heklet ut. Jeg lurer på hvem som har funnet på alt dette....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar