søndag 12. februar 2012

Valentinragger

Valentindagen nærmer seg. I den anledning har jeg laget mønster til et par Valentinragger. Hvis du liker dem og har lyst å strikke et par, enten til noen du er glad i eller til deg selv, finner du mønsteret her.
Når jeg var liten var det veldig moderne med treskosokker. Det vil si at det var striket et fint mønster på hælen av sokkene som vistes når vi gikk med tresko (og det gjorde vi ofte...). Jeg hadde ikke noen tresko hjemme hvor det var plass til isopor-foten min, så jeg prøver å vise "effekten" av treskosokkhælen i Birkenstocksandalen min ;)

Er du interessert så fant jeg noe om treskosokker da jeg googlede:
"Stickade träskosockor"
Et mønster: Träskosockor - sommarsockor med trevliga motiv i glada färger 

Innlegg i Lottas Trädgård om Vintertid og träskosokkor


Det var alt for nå. Og nå tror jeg jeg har strikket nok pyntesokker for en tid fremover ;)

Jeg ønsker deg en fin uke!

15 kommentarer:

  1. Så fine de er ... jeg er ferdig med første par .. de ble med K hjem .. bombe :-) Skal snart sette i gang med ett par til meg selv .. Skal BARE strikke et par pulsvarmere og et par "gammeldagse votter" til sønnen ! Ha en fin uke. Klem

    SvarSlett
  2. Innmari fine sokker!! Perfekte i de skoene!! AnneK:-)

    SvarSlett
  3. Åhhh så fine og du er en reser med pinnene....her tar ting tid....

    blir jo aldri ferdig med vottene men du inspirer meg heldigvis til å bli ferdig....gleder meg til å strikke sokker

    Fin strikkenede kveld til deg

    SvarSlett
  4. Så fine, en veldig god ide å strikke mønster på hælen, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før!

    SvarSlett
  5. Fine! Har ikke tenkt på å lage mønster på hælen før. Vi fikk ikke gå i tresko, mamma likte ikke dempingen på skoa, og de bråkte sånn...

    SvarSlett
  6. Så flotte - sannelig er du produktiv! Er halvferdig med rose-raggene mine, men tror nesten jeg må ha noen med hjerter på og. Så en sokk med hjerte på hælen på PetraO sin blogg i høst en gang også - fint!

    Som du sikkert vet, var pynteraggene dine på strikkeoppskrift.com i går. Og en av de fine vottene dine også!

    Ha en riktig fin uke!

    SvarSlett
  7. Å, så fine! er ikke ferdig med én rosesokk ennå... men kjenner noen som ønsker seg raggsokker, så kanskje det blir med hjerter også etterhvert.
    Legg mønstrene på Ravelry, da, så kan vi linke til dem og se alle de fine versjonene!!

    Ha en fin uke!

    Tori

    SvarSlett
  8. Takk for ros :) Det er så gøy at flere strikker pyntesokker ;)
    Jeg visste ikke at de var lagt ut på strikkeoppskrift.com, morsomt. Det var vel derfor det mange flere besøkere på bloggen enn vanlig i helgen. Jeg var på fjellet og nesten helt "internettløs" (litt deilig men også frustrerende for en som er vant til å bruke nett....).
    Jeg har rettet en liten feil i mønstret (vedr hælfellingen) som sannsynligvis kom ut etter det "rushet". Jeg må vel skrive et innlegg om det....

    SvarSlett
  9. Såå fina läggs på min to do lista

    SvarSlett
  10. Hello
    Do you have an English version of this pattern?

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, here you can find it: http://www.ravelry.com/patterns/library/valentinesox---valentinragger#

      Slett