onsdag 7. april 2010

I mål!

Nå er jakken jeg fortalte om i et tidligere innlegg helt ferdig, med knapper og alt. Jeg er i mål!! Hurra for meg! Og heldig er mottakeren for jakken ble veldig fin den :o) Hvis jeg kjøper 6 nøster hvitt garn til, kan jeg strikke en lik til meg. Garnet ble kjøpt i fjor da jeg og mannen var på vestlandet og "helt tilfeldigvis sveipet innom" Veblungsnes og Rauma Ullvarefabrikk! Og siden det er sjeldent vi har veiene forbi der, kjøpte jeg rikelig med garn. Jeg ville ikke bli sittende på hjemme på Østlandet og gå tom for garn. Jeg får selvfølgelig tak i det samme garnet på husfliden i byen, men kanskje ikke den samme innfargingen. Så enden på visa er at jeg fikk litt garn til overs og altså bare mangler 6 nøster for å binde sammen enda en jakke.



Mønsteret er Raumagarn 419. Jeg samler på gamle oppskrifter og har prøvd å få tak i den opprinnelige oppskriften på denne jakken utallige ganger siden jeg fikk "bestillingen" fra dattera. Men jeg har bare lykkes få tak i en nyere utgave som ikke på langt nær ser like tiltalende ut. Modellen på bildet har til og med store skulderputer under jakken! Men etter hva jeg kan skjønne er det kun vrangborden nederst som er litt kortere på den nye varianten. For øvrig er oppskriftene så og si det samme. Men det er ikke like morsomt med den nye, som med den orginale oppskriften, i hvert fall ikke for en som samler på de gamle. Fargene i mønsteret stemmer heller ikke overens med de jeg skulle strikke i, så jeg tegnet opp det slik jeg ville ha det. Her er fargesammensetningen jeg har brukt.

Hvis du der ute har et eksemplar av det orginale mønsteret (Husfliden's strikkemønstre nr. 419) som du er villig til å avse, er jeg veldig interessert av å kjøpe det av deg ;o)


Mønster: Raumagarn 419 
Garn: Rauma 3-tråds strikkegarn
Strikkepinner: 2,5mm og 3,5mm

5 kommentarer:

  1. Man får jo bare lyst til å sette i gang .. Hvor glad ble mottakeren ?

    SvarSlett
  2. Anne: Mottakeren ble VELDIG glad :o)

    SvarSlett
  3. Åhhh så fin en jakke , den kunne jeg osse tænke mig at strikke .:-)

    SvarSlett
  4. K lurte på om hun kunne ønske seg jakken i bursdagsgave .. og mor hopper rett på .. blir du med på shopping ?

    SvarSlett