mandag 14. juni 2010

Søndagsaktivitet

I går var det søndag. Sommerværet lar vente på seg og dagen passet godt for inneaktiviteter. Jeg passer på å pleie føttene mine samtidig som jeg strikker på en av mine siste ufo'er (for dem som ikke vet er ufo i denne sammenheng = uferdig objekt).

Jeg startet på denne jakken, Joy av Kim Hargreaves, i fjor. Det er mange ganger det ikke passer å drive med hvitt strikkearbeid. F.eks. hvis jeg holder på med arbeid i hagen, bær og sylting, bil mm. Da kan man jo ikke en gang etter iherdig vasking garantere at man er helt ren på fingrene, og det kan smitte av på håndarbeidet. Derfor ble jeg ikke ferdig i fjor sommer. Da jeg begynte å tenke på å forberede vårklær på slutten av vinteren og skulle strikke den ferdig fant jeg ikke garnet. Jeg lette lenge, men til slutt kjøpte jeg meg noen nye nøster. Ikke samme innfargingen, men dog... men jeg kom ikke igang. Jeg visste at jeg hadde garnet liggende en eller annen plass og for ca 2 uker siden fant jeg garnet! Det lå akkurat der jeg visste (!!??) at det skulle være, og hvor jeg hadde sett etter flere ganger, grrrr.  Men nå er den snart ferdig og jeg tror jeg gleder meg til å bruke den.

Toppen jeg har på meg på bildet er en Rusted Root. Den er strikket i Sandnes Mandarin Classic. Det er en søt modell som går veldig fort og greit å strikke.

4 kommentarer:

  1. Smart med multi-tasking! Jeg blogger og strikker samtidig, pluss ser på TV. Det blir ofte litt surr i systemet av det...
    Fin jakke - og fin topp!

    SvarSlett
  2. Koseleg bilde av deg på kjøkkenet! Jakka som du strikkar på er så fin. Eg kjøpte den boka i fjor sommar, og der er mange ting eg har lyst til å strikke, flott design!

    SvarSlett
  3. Yeah, that's what I call a woman! Så stolt av min lilla syster som kan göra två saker samtidigt, och du ler till på köpet!!! ;-) Kram från den största av oss tre.

    PS. Håller du på och smygbantar, du ser väldigt snygg ut?

    SvarSlett
  4. Syster Kristin: Jag drar inn magen ... ett litet trix jag ofta använder när maken är framme med kameraen. Kram tillbaka ;o)

    SvarSlett