tirsdag 8. juni 2010

Blomster-veske og BIBI-ring

Jeg var på Stoff og Stil for litt siden. Når jeg sto og ventet på at "damen" skulle klippe til stoffene jeg handlet, kikket jeg litt rundt omkring; "kanskje jeg ser noe spennende modeller eller stoffer jeg ikke har lagt merke til ennå...". Plutselig falt blikket på en morsom liten veske som virkelig lyste opp der den hang på veggen. Jeg kunne ikke la være å herme, jeg kjøpte helt like stoffer og veskespenner! Dessuten kjøpte like gjerne til 3 stk. vesker med en gang - til mor og de 2 døtrene. Jeg sydde først én, den forsvant ut døren da eldste datteren var innom i forrige uke. Nå har jeg laget en til - til meg. Så spørs det om det blir et lite sykurs med den yngste datteren. Hun sa hun vil sy den selv, med det samme stoffet som hun nylig sydde seg en kjole av.


Stoff og Stil har et gratis mønster ("Veske med 3 forskjellige håndtak") på sin nettside som er tilpasset de 3 forskjellige veskespennene de fører i butikken. Jeg syns kanskje ikke det ble helt optimal passform på den første vesken jeg sydde, så jeg tegnet et nytt mønster.
Følgende ting ble endret på:
  • Jeg la til noen folder øverst mot spennet. Dermed ble vesken litt bredere og da også litt romsligere. 
  • Jeg gjorde åpningene i siden ytterst/nederst mot spennet litt mindre, slik at det ikke blir et hull der som gjør at det kan dette ut små ting man har i vesken.
  • Bunnen ble mer buet, i stedet for rett med litt avrundede hjørner som det opprinnelige mønstret hadde.

Og til slutt, et aldri så lite reklameinnslag:
Legg merke til den stilige ringen som sitter på toppen av neglelakksflasken. Det er en BIBI-ring! Den er kjøpt i Anna Ørnbergs sjarmerende nettbutikk. Jeg har kjøpt flere smykker der. Bl.a. et anheng med kanelbolle og et med en fin kringle. Smykkene hennes er litt annerledes enn det man ellers finner i butikkene. Dessuten er det super service og prisene er ikke så aller verst heller, skjønner du, når momsen er trukket fra og beløpet er regnet om til norske kroner. Porto er inkludert i prisen, så det kommer ikke noe i tillegg.

2 kommentarer:

  1. Så fin veske!!! Har lurt på å ta en tur på Stoff of Stil, men er redd det kan bli dyrt for meg...

    Mitt nye hode er nok litt mindre enn det gamle, men det går ganske bra - jeg dro litt i lua så passet den fint. Tror det er vanskelig å finne et "ordentlig", naturtro hode jeg - her er det nok ekte vare det beste :) Men det er så vanskelig å ta bilder av seg selv...

    Ha en fin helg! Regnvær = syvær!

    SvarSlett