tirsdag 8. juni 2010

Langsom strikking

Dette har sannerligen vært et drøyt strikkearbeid! Men nå kan jeg endelig klappe meg på skulderen og gratulere meg selv med at den er ferdig. Jeg startet med den i november 2008. Jeg har lagt den fra meg maaange ganger. Og hver gang jeg har funnet den frem igjen, har det vært et ork fordi jeg måtte finne ut hvor i mønsteret jeg var...og lese meg opp på mønsteret igjen. Det er vel slik det blir hvis en har for mange arbeider på gang. Men noen ganger må jeg bare ha flere ting på gang,  fordi visse ting er så kjedelig å strikke at det hadde kanskje vært det siste jeg ville ha laget hvis det ikke var mulig å la seg inspirere og engasjere i andre prosjekter samtidig. Det viktigste er jo tross alt at det blir ferdig ;o)


Summa summarum: Jeg syns den ble fin. Kanskje litt stor men det er også godt at den ikke er for tettsittende. Garnet er spennende, med en tynn tråd ull og en tynn tråd bomull lett tvunnet sammen.

Mønster: Lido av Hanne Falkenberg
Garn: Day & Night (50% bomull / 50% lammeull, 280 m / 50 g) fra Hanne Falkenberg Design, farge: 304 Pistachio
Strikkepinner: 2,5 mm og 3,25 mm
 

2 kommentarer:

  1. Hvorfor så morsk når du har fått en så flott jakke .. Nydelig farge er det også .. kan du strikke litt til meg snart ;-))

    SvarSlett
  2. Nydelig jakke, den hadde klasse!

    SvarSlett