torsdag 25. november 2010

Gulltopp

Når Twist Collective Winter 2010 ble publisert for litt siden falt jeg pladask for denne luen/hetten. En viss selvinnsikt tilsa at denne kanskje ikke helt var tingen for meg. Heldigvis falt datteren min pladask for den hun også, så da var det ikke tvil om at jeg skulle strikke den.
Det er et annerledes hodeplagg og et særdeles interessant stykke strikketøy. Der er mange momenter og detaljer med i bildet og til tross for at jeg synes det tok i overkant lang tid å strikke den (det er jo bare en lue...) ble den aldrig kjedelig, snarere tvert imot.

Nå er den ferdig og vi er like fornøyde begge to ;)

Mønster: Lara av Christa Giles
Garn: Dalegarn Falk (100% superwash ull, 106 m/50 g) farge #2427 (gylden gul) 2,8 nøster (140 g).
Strikkepinner: 3,0 mm, 3,25 mm og 3,75 mm

6 kommentarer:

  1. Helt utrolig fin! Dessverre sier min selvinnsikt meg at den ikke er noe for meg heller, og det er synd, for den ser så morsom ut å strikke. Og den var kjempesøt til datteren din!

    SvarSlett
  2. Annepålandet: Ja, men godt er vel det, at vi har litt selvinnsikt ;)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin, et lite kunstverk som nok vil vekke oppsikt!

    SvarSlett
  4. Denne var bare helt herlig!!!
    Fantastisk- sånn vil eg også strikke!!!

    SvarSlett
  5. Åååååh! Takk for påminnelsen! Den havnet i køen min, og det hørtes bra ut at det var mye variert strikk på den.

    SvarSlett