lørdag 17. mars 2012

Det skjøreste som finnes...

...er kanskje sommerfugler. I en konfirmasjon jeg var i for noen år siden ble det holdt en tale hvor det ble sagt at barna våre er som sommerfugler; De er skjøre og vakre og vi må håndtere dem varsomt og hjelpe dem på veien så de kan fly med sine egne vinger, på sin egen vei...trygt... Det var ikke ordrett hva som ble sagt, men essensen er den samme. Jeg syntes det var så vakkert den gangen og jeg har tenkt på det ofte i ettertid.
Jeg har nå heklet enda en liten smekke. Det gjorde jeg mest fordi jeg syntes fargen manglet i haugen av de andre jeg har heklet. Det blir nok ikke flere smekker nå på en stund. Ikke fordi jeg er lei av å hekle dem, men fordi jeg har annet som må bli ferdig ;)
Oppskrift på smekken finner du her. Vil du prøve deg på en liten sommerfugl? Da kan du finne fremgangsmåten her. Jeg heklet etter Large Butterfly Crochet Pattern. Men jeg lover deg - den ikke er så veldig large for å si det slik, den er ca 3x2 cm (BxL). Altså helt passe stor ;)

Jeg håper du får en fin lørdagskveld.

4 kommentarer:

  1. Nydelig smekke og så fint det ble med den sommerfuglen!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at deler oppskriften på disse nydelige smekkene.
    Jeg har fått helt dilla på å hekle de, til nå har det 3 stk, flere vil det nok bli. De er bare så skjønne. Tror jeg må prøve meg på den sommerfuglen også...:-))...
    Du er en tusen kunstner med heklenålen, utrolig mye fint du har laget!
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  3. I cannot get the pattern for the bib in English. Is there a way? It is so beautiful. I managed the butterfly but not the bib pattern

    SvarSlett
    Svar
    1. I am sorry, but the pattern is in Norwegian only.
      I am sure you can find a similar pattern in English.
      Good luck :-)

      Slett