torsdag 10. mai 2012

Heklet jakke

Slik ble den, heklejakken min.
Jakken ble overraskende lett, til tross for at det er brukt tykt garn. Det gikk med 13,5 nøste Drops Nepal. Inntill videre lukker jeg den med en nål. Jeg er ikke sikker på om jeg vil ha noen knapp eller spenne på denne. I stort sett er jeg førnøyd, men jeg syns det er litt uvant med et plagg som ikke har ordentlige skuldre. Denne jakken starter som en sirkel og framstykkene formes ut fra den. Men jeg regner med at det er en vansesak. Og så synes jeg ermene er hakket for vide opptil ved ermehullet. Men utover det er alt bra :) jeg tror jeg kommer å bli glad i den og bruke den mye. Den er sikkert fin over kjoler også.
Nå skal jeg jammen gå og sette på meg en kjole. Fordi jeg skal pynte meg litt ... for å feire ... at jeg var hos tannlegen i morges og han fant null hull, og for å se hvordan jakken ser ut over en kjole.

5 kommentarer:

  1. Utrolig fin jakke!! Så flink du er, jeg er full av beundring! Jakka er sikkert veldig fin over en sommerkjole - og man kan saktens trenge en varm jakke med det vår- og sommerværet vi har her :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Kjempfin jakke, Wenche. Flink er du. Hadde forresten null selv når jeg var hos tannlegen i Los Montesinos.Morilua

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Jakken ble veldig fin !
    Fint med mønsteret der bak på ryggen !
    Fin dame også ! ;)

    SvarSlett
  5. For et arbeid. Disse timene du har brukt har virkelig betalt seg. Flott jakke.

    SvarSlett