onsdag 8. august 2012

Hjemme igjen

Selvutløser på kameraet er utrolig kjekt.
Vår sykkelferie på Bornholm er over. Det har vært en fantastisk flott tur. Vi har hatt et vær som var over alle forventninger. Den siste dagen på sykkel var det litt grått og kaldt og det var noen spredte regnbyger. Men det var ikke til noe hinder, vi var nesten glade for å få brukt regntøyet som vi hadde hatt med i bagasjen rundt hele Bornholm.
Kjære mannen leter frem en kald øl fra bagasjen.
På veien hjem fra Ystad i Sverige, hvor vi hadde parkert bilen mens vi var på Bornholm, strikket jeg på sokkene som var feriestrikketøyet på denne turen. Jeg har tenkt å hekle en kant på dem også. Men hekling klarer jeg ikke i bil, da blir jeg fort bilsyk. Så da jeg hadde snurpet sammen de siste maskene på tuppen av sokkene (jeg strikker begge samtidig på rundpinne) ble jeg litt, eller egentlig veldig rastløs.
Rastløsheten har meldt seg.
Derfor, ved neste stopp, var det bare å vippe ned sykkelstativet bak på bilen og grave frem noen nøster sokkegarn fra nederst i en av sykkelveskene. Heldigvis har jeg en mann som har skjønt at det nærmest er en forutsetning for et godt liv å ha, om ikke strikketøy i hendene hele tiden, i hvertfall lett tilgang til det. Jeg tror nesten han hadde vært villig til å stoppe på motorveien, sette på varselblink på bilen og sette ut varseltrekant for at jeg skulle få gravd frem litt garn fra bagasjen hvis jeg følte sterkt at jeg trengte det. Men nå hører det til denne historien å fortelle at vi nå hadde stoppet for å handle litt mat i Strømstad før vi kjørte videre og inn i Norge. Så det var ikke fullt så galt denne gangen ;)
Til vanlig har jeg et stearinlys i denne smijernstaken ;)
Garnet ble innkjøpt på en dagligvarebutikk på Bornholm, Dagli'Brugsen tror jeg bestemt det var. Jeg la opp til et par nye sokker. Mønsteret er dekorativt, men veldig lett å strikke. Perfekt som strikking på biltur ;)

4 kommentarer:

  1. Åh, vad ni är vackra (och duktiga) :-)

    SvarSlett
  2. Hei!! Så spennenede med sykkeltur!! Jeg kjenner meg godt igjen med å ha tilgang på strikketøy..... AnneK:-)

    SvarSlett
  3. He-he.....sånn er det bare :-))

    SvarSlett
  4. vad fina du stickar :)

    SvarSlett