lørdag 1. desember 2012

Nyinnkjøpt

Jeg var på JuleExpo på Norges Varemesse i går. Der var det mangt å se. Noe fristet, annet fristet ikke.

Det var første gang det var arrangert en ren "symesse". Men det skuffet må jeg si. Jeg trodde jeg skulle finne fine bekledningsstoffer og sytilbehør som var litt utenom det vanlige. Det var mye jerseystoffer/interlock som er vel og bra, men jeg vil ikke bare sy med det og f.eks. fleece.

Garn fant jeg mer av så jeg kjøpte meg i hvertfall litt av det slaget. Dette er flott 2-tråds svensk ullgarn som skal bli en helt enkel raglangenser. Det brune er til kantene.
Og en liten søt saks fant veien til handlekurven. Hun som solgte den, og som var fra Ullcentrum, sa så søtt at "det är en liten fårullsax".

Og så fant jeg noe annet på samme sted. Nemlig stoppe/monteringsnåler med en litt annen utforming enn jeg har brukt hittil.
Dette må prøves! Og for kr. 20,- er det morsomt uansett hva resultatet blir.

Førøvrig kjøpte jeg meg en festlig trillevogn.
Det blir gøy å gå i butikken med denne :) Jeg trenger vel nesten ikke refleks når jeg bruker denne?

Innimellom all "kjøping" kom jeg borti noen som drev med ting som skulle hjelpe andre. Det er beundringverdig at noen bruker så mye tid, penger og energi for at andre skal få et litt bedre liv.

Bl.a. snakket jeg med noen damer som drev et prosjekt som heter 4Africa. De arbeider for at hivsmittede kvinner i Uganda skal få en bedre hverdag. De lærer dem opp i forskjellige håndarbeid slik at de kan lage produkter for salg. Det var bl.a. noen nydelige heklede sjal i silkealpakka og festlige halskjeder. Gå inn på deres nettside og les mer om det her. De har en blogg også.

Jeg støtte også på en ung mann som informerte om og ønsket støtte til prosjektet Ferie for alle. Jeg håper at mange åpnet lommeboken og ga en hundrings til ham. Vi glemmer fort at ikke alle har det like enkelt her i livet....

Nå må jeg til kjøkkenbenken for å lage middag. I dag blir det spanske kjøttboller med hjemmelaget potetmos.

Ha en fin helg.

2 kommentarer:

  1. Festlig trillevogn, men ta på deg refleks for sikkerhets skyld du Wenche.. Ser ut som om du hadde en inspirerende dag :-)Her lages det ikke middag ... her er det julebord på gang :-) Fortsatt god helg :-)

    SvarSlett