fredag 1. februar 2013

Votts opp.....

...eller eller What's up?
Jo jeg skal fortelle deg: Vottestrikking. Det vil si:  I am strikking votts - igjen and igjen.

Noen av oss strikkere strikker votter året rundt. Småstrikk som votter og sokker er helt supert håndarbeid året rundt. Jeg meldte meg på Projos Vottealong 2013 (kollektiv sammenstrikk arrangert av Projo) for å få strikket litt annet enn mine egne vottemønster. Det er jo fint med litt variasjon for å ikke risikere å gå lei.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har rukket å strikke januarvottene ennå :( Men jeg vill, jeg vil og jeg kan, jeg kan og jeg skal, jeg skal! Hurra får viljen av stål!

Januarvotten var ”Brennende kjærlighet” av Jorid Linvik (http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html). Dette er Jorid's egne votter, altså ikke mine - det kan det jo ikke være fordi jeg har jo ikke strikket dem ennå ;)
Bildet er lånt fra Jorids blogg Muffins Verden.
I vottealongen kommer de til å legge ut 2 mønstre hver måned. Det synes jeg er fint. Da kan man velge enten én av dem eller begge.

I Februar er det striper "som gjelder". Det er ”Stripeleik” av Marianne Nesse og mine "Roser og Striper" som er valgt ut som månedens votter. 
Stripeleik” av Marianne Nesse og "Roser og Striper"
Stripeleik” av Marianne Nesse og "Roser og Striper"
Slik ser "orginalen" til Roser og striper ut:
Til tross for hva jeg innledningsvis skrev om å strikke annet enn mine egne vottemodeller for å ikke gå lei - kan det faktisk hende at jeg strikker et par til av disse. Et par til meg selv. Paret på bildet er for lengst fløyet ut av huset. De er faktisk fløyet helt til Over there.

Ha en fin helg - med eller uten strikkepinner.


8 kommentarer:

  1. Her var det mange fine votter, må nok gå igang med et par jeg også, våren ser ut til å vente på seg og her er kaldt igjen, ha en riktig fin helg hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja strikk i vei! Og om våren skulle komme fortere enn kvikt kan man jo ha dem til neste vinter ;)

      Slett
  2. De orange vottene er så flotte :)Du må komme deg på Pinterest !
    Hilsen Beth

    SvarSlett
    Svar
    1. Pinterest er flott og superinspirerende - men en tidstyv uten like! Jeg går inn en gang i blandt og titter litt rundt. Men hittil har jeg latt være å bli alt for "aktiv". Men hvem vet, kanskje en dag.... ;)

      Slett
  3. Vantene var veldig flotte, likte spesielt "Roser og striper", de var artige og annerledes :)
    Ha en fin helg!
    Anette

    SvarSlett
  4. Da kan jeg hive meg på vottalong eg også ... januar hopper jeg over .... februar har jeg allerede strikket ;-)da står det igjen bare 10 par .....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Anne, du er godt igang allerede ;)

      Slett