onsdag 1. oktober 2014

Høstfarger

Jeg løftet blikket opp og så ut av vinduet og så dette! Er det ikke vakkert? Det er så vakkert når naturen tar på seg høstdrakten. Jeg blir aldri mett av å se på det.
Boksamlingen min har fått et tilskudd: Strikkede Skatter av Kristin Holte. Det er den samme forfatter som i 2012 kom ut med boken Kofter.
Jeg var veldig spent på denne boken. Jeg visste at den skulle komme i september og jeg trålet bokhandlere i området og på nett for å få fatt på den så fort som mulig. Jeg er glad og fornøyd, det er en fin bok. Det er brukt garner fra Sjølingstad Uldvarefabrikk, Hillesvåg Ullvarefabrikk og to modeller er strikket i garn fra Telespinn. Det passer meg veldig bra fordi jeg har garn både fra Sjølingstad og Hillesvåg i garnbeholdningen.
Dette er hva jeg har på pinnene nå. Fine farger, synes jeg men terracottafargen vises ikke helt riktig her. Den er egentlig en mellomting mellom bildet over og bildet under.
Jeg ble så inspirert av denne modellen. Garnet hadde jeg liggende. Det er Norsk Pelsullgarn fra Hillesvåg. Jeg gleder meg til å strikke meg et plagg i dette garnet, det er så blankt og fint. Først hadde jeg planer om å lage en egen modell. Men så fikk jeg se denne i boken og fikk hemningsløst lyst på den. Jeg la opp masker og satte i gang. Men de fine boblene ... de er nok for de som har bedre tålmodighet enn meg ... så dermed jeg gikk tilbake til den opprinnelige planen. Følg med så får du se hvordan det blir.

5 kommentarer:

  1. Nøøøj det ser spændende ud... både bog og strik.
    Jeg kan bedre lid din løsning.. Boblerne er bedst til de helt slanke!
    God strikkefornøjelse....

    SvarSlett
  2. Ååå! Spennende strikk du holder på med, og fine farger. Lykke til!
    -Anne-

    SvarSlett
  3. For en nydelig utsikt du har!
    Blir spennende å se genseren din etter hvert - og her har du jo flott kontrast i pelsulla!
    Jeg har nettopp strikket prøvelapp/erme på Vinterroser - i ceriserosa og hvitt Sjølingstadgarn. Det blir så fint! Gleder meg til fortettelsen.

    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Ooops - fortsettelsen skulle det jo stå :-)

    SvarSlett
  5. Så spent på dette prosjektet, elsker fargene :-) Håper på flere sneak-peak :-)

    SvarSlett