fredag 3. juli 2015

Hvorfor vente?

Når man har strikket noen par votter i sitt liv, som meg f.eks. ... ja, da vet man at det rett som det er blir liggende et par eller to "glemt" i strikkekurven uten tomler.
Hvorfor utsette strikking av tomlene til sist når man kan strikke dem allerede i det man passerer tommelhullet?
Det gjorde jeg på denne votten. Det er mange fordeler med det og to av dem er:
1. Det er garantert at det ikke blir en tommelløs vott.
2. Hvis du fester trådene i tommelen nå, før selve votten er ferdigstrikket, er det mye lettere å komme til på innsiden.
Ha en fin fredag :-)

7 kommentarer:

  1. Ja det er et godt rd.Et styr på slutten alltid. Dette blir et flott par votter da.God helg til deg.

    SvarSlett
  2. Sånn gjør jeg det og :-)
    Dessuten fester jeg trådene etter hvert, og strikker vottene parallelt (unntatt når jeg teststrikker, da). Så når vottene er ferdige, så er de ferdige.
    Men e g e n t l i g er det selvbedrag, vettu - for det tar jo like lang tid.....

    Det blir nydelige votter!
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  3. Absolutt gode poeng både punkt 1 og punkt 2! :)

    SvarSlett
  4. Dette var da veldig sant! Takk for tips!!

    SvarSlett
  5. Og litt kjappere å fikse om du har strikket tomellhullet på feil side!

    SvarSlett