tirsdag 28. mars 2017

SOKK #3

I forrige innlegg viste jeg frem luen «LUE #3». Her kommer oppskrift på de beslektede sokkene «SOKK #3».

De er strikket med samme farger som luen men litt friskere kulører.
Jeg innleder oppskriften med å skrive at her er det mange muligheter når det kommer til fargesammensetning.

For egen del, prøver jeg for tiden å utfordre meg selv når det gjelder fargebruk. Jeg «plukker» farger fra ting jeg ser: servietter, innpakninger/emballasje, kunst, blomster, postkort og mye mer. Og så prøver jeg faktisk å holde meg til det - ikke endre på noe. Det er ikke så lett for meg, jeg må være streng med meg selv. Jeg prøver stadig å bytte ut farger og duse det litt ned. Men da er jo i så fall hele vitsen med utfordringen borte. Disse sokkene synes jeg ble riktig så friske og fine, og jeg er glad for at jeg holdt meg til det opprinnelige fargevalget ☺

Oppskriften kan kjøpes på ravelry her. Der kan du også se litt informasjon om hvilket garn som er brukt, strikkefasthet o.s.v.

Nå skal jeg spise opp appelsinen på bildet. 

2 kommentarer: