lørdag 25. mars 2017

Vårfornemmelser

I dag var det en slags premieredag for meg og maken, eller i hvertfall vårpremiere. Det var dagen for vårpremiere på blant annet: sykkeltur, ettermiddagsmat og utepils på verandaen, strikking i helt ny og deilig lenestol. Kort oppsummert - en fin dag.
Noe annet som også har en salgs premiere er min nye strikkeoppskrift på luen «LUE #3». Den er strikket i tynn ull (Karmin Supersoft), den veier bare 30gram (!), og passer helt perfekt på våren. Våren som ofte byr på varm og deilig sol, men fortsatt kan være litt lunefull og kjølig innimellom.
LUE #3
Det er i grunnen en enkel og grei lue med litt mønster og med en oppleggskant i en kontrastfarge som også går igjen i dusken.
Og du lurer kanskje på hva som er grunnen til navnet LUE #3? Det er en liten hemmelighet 😁 Og det er ikke sikkert at jeg noensinne kommer å fortelle det heller. Men det jeg kan si så mye som at det er i hvert fall helt harmløst...
Oppskriften finner du på ravelry her (intill videre, legger den også her på bloggen om litt).

6 kommentarer:

  1. Kjekt med ei tynn vårlue, og denne var jo litt fin. Er i grunnen blitt glad i luer med mønster i flere farger.

    God søndagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Denne var fin! Hadde det vært høst, hadde jeg nok kastet meg over oppskriften med en gang, men nå må jeg få unna vårstrikken først.
    Det er mer enn nok på pinnene allerede.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kos deg med vårstrikkingen og velkommen til å strikke luen til høsten ;)

      Slett
  3. Hei. Er det ikke mulig å få kjøpe dette mønsteret lengre? :-) Har så lyst til å strikke den ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eva Marie. Det skal ikke være noe i veien for å få kjøpt oppskriften. Se her: http://www.ravelry.com/projects/knitnetty/lue-3

      Slett