torsdag 2. oktober 2008

Veveriets Museumsvotter

Jeg kjøpte garn og oppskrift på disse vottene i fjor i november. Jeg var en tur innom Husfliden i Oslo og kunne rett og slett ikke motså disse lekkerbiskene i rødt og hvitt. Jeg er så glad i den fargekombinasjonen. Kanskje fordi det påminner meg om hyggelige ting som jul, polkagris, jordbær og fløte mm.

Mønsteret er veldig spesielt, og veldig artig å strikke. Derfor er det rart at de ble glemt nederst i en kurv, halvferdige, helt til for 2 uker siden. Da poppet de frem og ba pent om å få lov å bli ferdige. ;o)
Først var jeg redd for at de skulle bli for små, men de ble helt perfekte etter at jeg blokket dem ut (ref. votte-blokkerne i et tidligere innlegg).


4 kommentarer:

  1. Hei Wenche!
    Vottene dine er flotte, veldig spesielt mønster på dem. Jeg synes også at fargekombinasjonen er fin, den minner om mye koselig, som du sier.
    Hilsen Grete

    SvarSlett
  2. Jeg klarte rett og slett ikke å koble den svenske dialekten din med bloggen din. Jeg lurte på om det rett og slett var feil blogg, så jeg turte ikke si noe, men jeg kjenner deg igjen nå (Klukka). Helt utrolig :D)
    Så artig at du kom innom i dag, jeg håper vi får snakkes sammen mer, du er jo en kjemperessurs! I tillegg til hyggelig selvfølgelig :)
    PS: Jag her funnet fram noe Palette.

    SvarSlett
  3. Pinneguri, det med dialekten er det mange som stusser over...ellers takk i lige måte. Det var hyggelig å endelig komme seg på strikkekafé. Jeg har vært på vei mange ganger men så har jeg utsatt det. En gang prøvde jeg virkelig men fant dere ikke inerst i kroken på Santinos. Jeg kommer garantert flere ganger.
    Gleder meg til å prøve Palette :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine votter du har strikket og stilige farger.Mye annet fint å se på bloggen din også.

    SvarSlett