fredag 20. februar 2009

Testing, testing.....

Jeg la opp masker til denne luen fordi jeg skulle vise hvordan man strikket "vaffelmønsteret" på midten. Da oppdaget jeg og andre ... hmmm .... at mønsteret ikke var helt korrekt. Men nå har jeg slått to fluer i en smekk, som det heter, og sitter igjen med både en lue og et mønster som er rettet. Kan det bli bedre!!?? Ja, det kan det, fordi jeg fikk testet ut hvordan luen ble når jeg brukte PT2, i stedet for Rauma Finull. Andre alternativer til garn er f.eks. babyull , tynn alpakka, Rauma 2tr. gammelserie m.fl.

Mønster: Lue à la Oleana
Garn
: PT2
Pinner: 2,5 mm

3 kommentarer:

  1. Lekker lue! Jeg har tenkt på den siden jeg så den første gang, så takk for oppskriften!

    Hilsen Grete

    SvarSlett
  2. Flott lue, takk for at du deler mønster. Jeg har benyttet det, men strikket i Sisu for å få samme farge og garn som i et skjerf jeg strikket.

    SvarSlett
  3. Denne luen er alldeles nydelig og som den glade "vinner" av lue nr. 1kan jeg underskrive på at den er både behageligog varm

    Morilua

    SvarSlett