torsdag 13. august 2009

Studie av et par grytekluter


Annepålandet har heklet så mange flotte grytekluter . Jeg hadde virkelig lyst å prøve meg på disse. Men siden jeg ikke kunne finne oppskrift på dem måtte jeg prøve meg på egen hånd. Annepålandet har sagt at det kan tenkes det kommer en oppskrift etterhvert, men jeg ville hekle dem nå.
Så...jeg har klødd meg i hodet for å finne ut hvordan de er laget. Etter noe grubling, nistirring på hennes bilder og endel forsøk, synes jeg jeg har kommet opp med noe som ligner.

2 kommentarer:

  1. Haha, så fine!! De er jo mye finere enn mine, for du hekler så jevnt! Flotte farger også. Eneste forskjell er at jeg pleier å ha mønster på begge sider. Jeg har fått MASSE spørsmål etter oppskrift på disse, men det er så kjedelig å skrive ned oppskrifter, og ikke vet jeg helt hva jeg har gjort heller... Så nå begynner det å dukke opp makne både her og der. De er jo så enkle, men det er visst mange som tror det er avanserte saker.
    Jeg ble helt målløs over hvor produktiv du har vært i sommer - imponerende!

    SvarSlett
  2. Utrolig flotte grytelapper ! Nydelig fargesammensetting.

    SvarSlett