onsdag 30. juni 2010

Manne seg opp til monteringsarbeid

Huff og huff så kjedelig det er å feste tråder og montere strikkeplagg. Vanligvis fester jeg tråder etterhvert som arbeidet skrider frem for å slippe å ta alt til slutt, men denne gang gjorde jeg det ikke. Endene på ullgarner tover jeg som regel sammen når jeg må skifte nøste (fungerer ikke på superwash). Men å feste tråder i ting strikket av bomull er noe herk synes jeg. Det hender faktisk (hmm...) noen ganger at feridgstrikkede plagg blir liggende en stund umontert med tråder som skal festes. Det er bare latskap. Å ta seg sammen og "bare gjøre det" er den eneste løsningen. Ellers får man jo ikke brukt det man har strikket ;o)

Nå har jeg festet alle trådene og godt over halvveis fedig med sammensyingen av min  Joy, eller sammenhekling er riktigere sagt. Jeg hekler ofte sammen mine arbeider med kjedemasker. Det blir som regel mere elastisk enn når man syr. Det eneste man må passe på er at det ikke blir for løst, her gjelder det å ta godt i og gjøre faste masker.

Snart skal jeg finne frem skuffen med knapper og se om jeg har noe som kan passe. Ahh, det blir gøy! Jeg ser ikke bort i fra at det kommer bilder på jakken om ikke så lenge.

2 kommentarer:

  1. Ja , det er godtnok kedeligt , alt det med t hæfte ender og sy sammen osv...det tager jo næsten ligeså lang tid som at strikke det...ville nogle gange ønske man bare kunne 'sende' det hen til een , og så få det retur- FÆRDIG MONTERET...hahaha :-) ønsker dig en fin 'monteringsdag'

    SvarSlett
  2. Kanskje bedre å kvinne seg opp ?
    ;-)

    SvarSlett