torsdag 28. oktober 2010

Flere votter

Disse vottene er "strikket på oppdrag". Det er det andre paret av denne sorten. Jeg strikket først et par som ble litt smale tror jeg, så jeg strikket et par nye (disse) i et annet garn. Disse er nok passe store.

Det merklige er at jeg har strikket begge parene i garn som har løpelengde 100m/50g. Begge er kamgarn og de er ikke maskinvaskbare. Men de ble ganske forskjellige i størrelsen. Når de er strikket rett etter hverandre og av samme person, burde jo strikkefasthet bli relativt lik. Garner har tydeligvis sin egen personlighet.

Men det gjør absolutt ingenting for det er, som jeg har nevnt tidligere, så morsomt å strikke votter. Jeg har tegnet mønsteret selv, hvilket gjør det enda mere spennende å følge mønstringen som vokser frem for hver lille maske som blir strikket. Det er først når en vott er ferdig jeg kan se om det blir mønstret blir bra. Det er ikke sikkert at votten blir fin bare fordi den ser fin ut på papiret. Teori og praksis, vet du ;)

 Jeg strikker som regel inn årstall på baksiden av tommelen..tenker at det er fint om noen år... og noen ganger strikker jeg også navnet til mottageren.

6 kommentarer:

  1. Skikkelig fine votter! Men kamgarn som ikke kan vaskes??
    Flott gryteklut også!

    SvarSlett
  2. Annepålandet: Takk, takk...og for å oppklare det med garnet; det jeg prøver å si er at det er kamgarn som er ikke maskinvaskbart (ikke superwash-behandlet) ;)

    SvarSlett
  3. Så flotte votter.Så kjekt å strikke årstall på innsiden av tommelen.

    SvarSlett
  4. Vilken fin blogg du har med massor av fina stickade saker, speciellt vantarna. Jag vill tacka för mönstret till Dala Selbu Hybrid som jag laddat ner från Ravelry. Trevligt mönster som jag ska sticka till mig själv efter jul.
    Om du inte har något emot det följer jag gärna din blogg.
    Hälsningar
    Desi

    SvarSlett
  5. Tack för snälla kommentaren hos mig...och jag är snart klar med Dalahästvantarna. Nä jag har inte glömt att vända mönstret på nästa vante ;-)
    Ha en skön fredag när den anländer.

    SvarSlett
  6. Lekre votter! Digger de! Jeg ser at dette er egenkomponerte- utrolig bra! Jeg har lyst til å strikke slike jeg også!

    SvarSlett