onsdag 16. mars 2011

Neste hekleteppe: Teppe#2

I det forrige innlegget viser jeg et teppe jeg har heklet til en av døtrene mine. Siden jeg har to døtre, sier det seg selv at jeg skal hekle enda et teppe :) Teppe#2 var egentlig tenkt å bestå av samme type blokker/ruter, men med fargene litt byttet på. Men jeg synes ikke det er morsomt å lage det samme om igjen...  Derfor har jeg nå bestemt meg for å hekle et sekskantteppe.

Jeg har allerede et sekskantteppe i bomull i produksjon. Men dette nye teppet skal hekles i ull og med dobbeltstaver, så det blir litt annerledes tross alt.

Jeg tror teppet blir lekkert!

Har du også lyst å hekle deg et teppe? Mønsteret finner du her.
Jeg har gjort noen endringer i forhold til mønsteret:
Omgang 1: 12 dobbletstaver om ringen (ikke staver som det står i mønsteret).
Omgang 3: 3 dobbeltst. mellom stavgruppene og 1 luftmaske, gjenta rundt (i mønsteret er det 2 luftmasker mellom stavgruppene).

3 kommentarer:

  1. Fint både det forrige hekleteppet og dette du holder på med nå! Morsomt å hekle lapper, for så å sette sammen til et teppe synes jeg :-)

    SvarSlett
  2. Fina färger i dina tepper. SÅna blir man glad av, gissar dom blir gott mottagna :)

    SvarSlett
  3. Glad farger du bruker i det ny teppet:)
    Det er fint både det forrge teppet og dette du holder på med.
    Håper du vil dele frem gangen på teppe med oss.

    SvarSlett