tirsdag 22. mars 2011

Nye (L)eggvarmere til påske

Jeg har aldri brukt leggvarmere før. I grunnen er det litt rart fordi jeg blir alltid veldig varm på føttene, så da må det jo være perfekt med fot-løse knestrømper. Og om er noe for meg? Det er bare en måte å finne det ut på ;) Derfor har jeg nå begynt å strikke et par leggvarmere (den andre er under produksjon...).

Jeg bruker PeerGynt-garn på selve leggen og for å pynte dem litt har jeg heklet en kant med litt pusete garn ved den øverste kanten. I tillegg har jeg laget en snor som er trukket gjennom i vrangborden, slik at man kan stramme dem opp litt, hvis de begynner å skli ned på leggene.

3 kommentarer:

  1. Jag bor i Kungälv i Sverige. Jag har köpt ditt mönster Vinterland o jag älskar dina vantmönster, men hur ska jag göra för att få vantarna lite mjukare. Garnet är så strävt och hårt. Önskar du kan ge mig ett bra tips, tvätta eller vad???
    Tack för din blogg, den är så trevlig att läsa.
    Britt Andersson

    SvarSlett
  2. Britt: Det var roligt att höra att du tycker om mina vantmönster :)
    När det gäller dina "stela" vantar; tvätta dem försiktigt för hand i ljummet vatten med ull-tvättmedel och ha i en liten skvätt skjöljmedel i sista sköljningen, så blir de nog mjukare ;)

    Anne: Jeg hadde deg i "bakhodet" da jeg fant på disse leggvarmerne ;) De er superenkle å strikke. Jeg skal legge ut oppskrift etter hvert.

    SvarSlett