mandag 9. januar 2012

Bakeklede

Jeg har brodert et bakeklede til den gode venninnen min, Anne. Hun baker så innmari gode boller, og jeg hadde lyst å "forevige" oppskriften hennes med nål og tråd. Jeg har brukt deler av to forskjellige broderimønster som Muffin har laget. Jeg har jeg endret på teksten så den stemmer overens med Annes boller og litt på innholdet i bakstefatet til å bare bestå av boller. Det ene mønsteret jeg har brukt er et gratismønster med både et bolle- og et vaffelbroderi. Og jeg har mikset dette sammen med deler av et annet mønster som du kan se her.
 Og i dag har jeg prøvd oppskriften.
Nå skal vi smake :) Mens vi koser oss med boller og en god kopp rosete strikker jeg videre på genseren til gemalen.



7 kommentarer:

  1. Hej. Jag har lämnat ett lite längre meddelande till dig på Ravelry.

    SvarSlett
  2. Heldige meg :-) Så fint bakeklede at jeg nesten ikke tør bruke det, men jeg skal jeg skal ... Håper baksten smakte :-)

    SvarSlett
  3. Du er da virkelig for god til å være sann! Kjempefint bakeklede, og bollene ser skikkelig fristende ut :-)

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig broderi ! Duuu så smart ide til en bakeglad venninne. Lækkert !
    Bollene ser gode ut. Mmmm syns jeg kjenner bakeduften..

    Genseren blir spennende å se ferdig, med mannen inni. ;)

    SvarSlett
  5. Så flott med oppskrift på klede da. God ide :)

    God helg :)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. hei! Har vært ine å sett på alt det fine du har strikket. kunne det være mulig å få kjøpe mønster på votter med kirkemønster hos deg. kan treffes på tlf. 97773593. med hilsen kirsten marie østvig

    SvarSlett