søndag 27. mai 2012

På'n igjen!

Nå er jeg på'n igjen....med en ny hekletopp. Jeg er veldig fornøyd med den første hekletoppen min, Odd Molly Wannabe. Og helt siden jeg ble ferdig med den har jeg vært på utkikk etter et annet garn som kan passe til enda en slik topp. Jeg har laget meg noen hekleprøver med mercerisert 12/4 bomullsgarn. F.eks. Hillesvåg sitt Sharm 12/4 som finnes i en god del farger, og som faktisk har det vært på tilbud nå i det siste - 40% avslag. Egentlig vil jeg ha en passe tynn bomull/silkeblandning, noe jeg ennå ikke har lykkets med å finne ennå. 

Jeg har skriblet ned et slags mønster på toppen (mest for privat bruk). En venninne av meg hadde lyst å hekle den samme toppen. Hun fikk mønsteret av meg og er nå i gang med heklingen.

Alle som har prøvd å skrive mønster vet at det ikke verdens letteste sak å beskrive alle detaljer slik at andre kan forstå det. Og det er heller ikke uvanlig at det sniker seg inn feil..... Det var dessverre tilfelle for denne oppskriften også; når venninnnen min nå satte igang å hekle måtte jeg bare sjekke at mønsteret var noenluende forståelig og det viste seg at det som "vanlig" var blitt noen feil i oppskriften....og jeg tenkte at jeg måtte bare teste det ut skikkelig....dermed var jeg igang igjen.... Kjære venninne; takk for pushen ;)

Her forleden kveld, rett før jeg skulle legge meg fant jeg en nettside med masser av garn til salgs, bl.a. en bomull/viskose blanding som var tynn nok til å passe til denne toppen. Og for å si det rett ut; i utgangspunktet virket nettsiden/butikken litt rar og rotete, og ikke klarte jeg å finne ut hvor i verden den holdt til. Men uansett tenkte jeg at jeg skulle gi dem en sjanse fordi det var billig garn og frakten var inkludert i prisen, så jeg slengte inn en bestilling. Dette var på tirsdag og klokken var rundt midnatt. På torsdag ettermiddag ringte det på døren og der sto et smilende og hyggelig DHL-bud med en pakke garn til meg! Helt fra Tyrkia. Jøss så fort det gikk :)

Nå er jeg altså i startgropen med en ny Odd Molly Wannabe i en flott mørk rødfarge (som maken valgte). Her kan du se hvordan det ser ut så langt:

4 kommentarer:

  1. Ser det man det :-) du er igang igjen ... den blir sikkert like vakker som den første. Blir spennende å se L sitt resultat også. Lykke til videre :-)

    SvarSlett
  2. Otroligt!!
    Vilken härlig topp du har virkat!
    Helt underbar!

    SvarSlett