onsdag 3. april 2013

Jeg har fått meg en Granite

Jeg er ferdig med min Granite! Jeg er glad, fornøyd og lettet.
Lettet fordi jeg synes det har tatt tid og til tider vært et langsomt strikkearbeid.
Jeg så etter på prosjektsiden på ravelry når jeg begynte på den. Det var den 20. februar så jeg skal vel egentlig ikke klage på det. Jeg har strikket og heklet flere ting innimellom også så det betyr vel at det er jeg som er en smule utålmodig ;)
Det er mange fine detaljer på genseren. Den er strikket i deler og sydd sammen. Monteringen er jo noe jeg og mange med meg gruer seg til. Men i dette tilfellet var det unødvendig bruk av energi å grue seg fordi denne var veldig grei å montere. Sidesømmene er markert med løftede masker og det var veldig greit å sy etter dem med madrassting.
Litt ut i arbeidet byttet jeg til Addi Lace strikkepinner. Det viste seg å være et perfekt valg for denne garnkombinasjonen og dette mønsteret.

Noen fakta om genseren
Modell: Granite av Helga Isager, Amimono

Garn: 1 tråd Garnstudio DROPS Lace, 1,7 hespe = 1360 m, farge blågrønn strikket sammen med 1 tråd Isager Strik Tvinni Tweed (Wool 2), 2,6 hespe = 1326,5 m, farge 11s (Dueblå).

Strikkepinner: 3 mm og 3,5 mm Addi Lace.

Endringer: Jeg la opp til størrelse Large men minsket den gradvis til Medium den ble derfor en anelse A-linjeformet, men det er så marginalt at man det egentlig ikke vises. Jeg strikket ermene et par 3 cm lengre.

8 kommentarer:

  1. Den er bare skøn.
    Jeg har snart slidt en op

    Yt.

    SvarSlett
  2. Den var alldeles nydelig, herlig farge! Ha en fin kveld hos deg!

    SvarSlett
  3. Nydelig genser du har strikket. Lekker farge! :-)

    SvarSlett
  4. Like lekker som alle de andre gensere og jakker du har strikket til deg selv. Du kan sikkert snart ha en hel mannekengoppvisning med egenproduserte klær. Strålende helg til deg ;o)

    SvarSlett
  5. Den var bare RÅlekker! Ser det ligger mye arbeid bak ja. Men så herlig når man blir fornøyd med resultatet da :)

    Ha ei fin helg
    Klem

    SvarSlett
  6. På mystisk vis har en kommentar fra deg i min blogg blitt "fjernet av forfatteren", det er ikke meg altså :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var meg....jeg skrev (som vanlig) en skrivefeil. Det er så flaut, så når jeg oppdager det "i tide" hender det at jeg sletter kommentaren og skriver den på nytt.
      Jeg kan ikke garantere at det ikke vil skje igjen ;)
      Hvis jeg skal ha mannekengoppvisning en gang kan vi jo bruke dine fine vevde tepper til å legge ut på "catwalk'en" ;)

      Slett