søndag 23. juni 2013

Sjal til kjølige sommerkvelder

Dette sjalet er en takkegave til en fantastisk dame som har strikket opp flere vottemodeller for meg. Den snille damen bor nordpå. Der som her kan jo sommerkvelder være av det kjølige slaget og da kan det være fint med et deilig sjal.
Det er strikket på strikkemaskin i tynn silkealpakka.
Jeg har laget «melisglasur» langs den nedre kanten. Det synes jeg blir så fint.
Jeg har laget sjalet litt avrundet i formen noe man får til ved å strikke med forkortede rekker. Her har jeg strikket forkortede rekker to ganger. Da blir det nesten litt som sjalene fra Færøyene. Man kan så vidt skimte det midt på sjalet.
Noe av de vakreste blomstene jeg vet om er Peoner. Akkurat nå har jeg en fantastisk bukett på spisebordet. En annen snill dame jeg kjenner har gitt den til meg. Jeg er så heldig ;)
Mårbacka-pelargoner er også blant mine favoritter. Dette eksemplaret, som inntil videre er å regne for et lite prakteksemplar, står i vinduskarmen på kjøkkenet her hjemme hos meg. Dessverre har de flotte blomstene og plantene en tendens til å endre karakter hjemme hos meg :(
Roser er også vakre. Tenk at blomstene bare blir så fine, helt av seg selv. Naturen er forunderlig og fascinerende.

3 kommentarer:

  1. Kjempe fint sjal;) flott farger! En fin gave som må være koselig å få:)

    SvarSlett
  2. Kjempe fint sjal;) flott farger! En fin gave som må være koselig å få:)

    SvarSlett
  3. Supert sjal. Nydelig farge.
    Klem

    SvarSlett