søndag 22. desember 2013

God Jul

I år har jeg prøvd å kun ta for meg de juleforberedelser som jeg liker spesielt godt. Mye av det som for meg kan virke være av lettere plikts- og tvangspreget slag har jeg glatt hoppet over. Jeg har bakt lussekatter, bakt kransekaker og krumkaker. Jeg hadde litt gammel rødvin i kjøleskapet som jeg brukte til fikenmarmelade med rødvin og stjerneanis etter en oppskrift jeg fant på Trines Matblogg. Den ble veldig god og vil passe fint til ost. Siden jeg fikk mange eggeplommer til overs etter kransekakene laget jeg eggelikør. Det var første gang jeg har laget det men det var veldig raskt og enkelt å lage og den ble skikkelig god. Det er i grunnen en fin julegaveidé til dem som liker slikt.
Nå i kveld skal jeg legge inn sild...det pleier å bli godt det også. Men det viktigste er at jeg har kost meg med oppgavene :-)

Nå står julen for døren og de fleste får vel andre prioriteringer enn blogger de nærmeste dagene. Jeg passer derfor på å ønske dere alle en riktig God Jul.


5 kommentarer:

  1. Så flink du er !
    Jeg har strikket de grå fine sokkene "dine" til mannen i heimen, i garnet Sterk som du gjorde. Hermet så de er helt lik dine ! De er allerede tatt i bruk !
    Takk !!!
    Ha en fin julehelg !

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre :-) Jeg tenker han er fornøyd, mannen din, sokkene er jo så deilige.

      Slett
  2. Mhhh eggelikør vi drikker også av og til med sjokoladebeger.
    God jul deg og dine ønsker Viola.

    SvarSlett