tirsdag 9. februar 2016

Det jobbes bak kulissene

Det kan kanskje virke som det ikke skjer så mye her. Det er ofte slik når jeg har mange jern i ilden.
Jeg strikker på flere forskjellige par votter, en barnegenser og en kofte. Det er meningen at det omsider skal komme oppskrifter ut av disse tingene. Akkurat nå føles det som det bare er surr. Det vet jeg egentlig at det ikke er. Men dere kanskje kjenner den følelsen man kan få når man jobber med mange ting og det føles ut som alt står stille?
Her er en liten smakebit på mitt neste koftemønster.
Dette er en «prøveklut». Selve oppskriften tror jeg blir uten lus.
Dessuten måtte jeg av forskjellige grunner gjøre om litt på snittet på denne "prøvekluten". Oppskriften blir mest sannsynligvis ikke en kort modell som denne, mere tradisjonell lengde.
Det gjenstår litt på siste ermet og da er den helt ferdig. Jeg har nemlig gjort halskanten, knappekantene og festet alle tråder underveis. Ikke lenge til med andre ord!

5 kommentarer:

  1. Det var en sprek og uvant fargesammensetning, Wenche! Blir spennende å se sluttresultatet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant det er litt uvante farger for meg å være ;-)

      Slett
  2. Kjempeflott mønsteret, det blir en fin fin kofte.
    Ja riktig uten lus kommer mønsteret enda bedre. Fargene er veldig vakker. Takk Wenche at du gjør slike vakre mønstre. God kveld.

    SvarSlett