tirsdag 2. mai 2017

Vinterstjerne til våren

Å lansere denne oppskriften, genseren Vinterstjerne, nå som vinteren er over og våren har satt i gang for fullt er kanskje litt rart? Men ikke la deg skremme av navnet. Genseren er lett og fin og siden den er såpass åpen i halsen, egner den seg godt også nå som det er litt mildere værlag.
Genseren er rett i modellen og er helt enkel uten vrangborder i halsen og nede på ermene og bolen. Den er rundstrikket, ovenfra og ned.
Denne er strikket i garnet Karmin Tweed (bunnfarge) og Karmin Supersoft (mønsterfarge). Tweedgarnet er et nytt garn som garnbutikken Karmin garn & gaver i Kristiansand får inn nå.

Jeg har allerede brukt min en god del og jeg synes garnet holder seg veldig godt. Jeg er vanligvis en nuppeperson, men her er det ikke en nupp å se, enn så lenge ;)

Det går også fint an å strikke genseren med Karmin Supersoft i sin helhet. Da vil den bli enda litt tynnere og lettere. Eller et annet garn som gir den riktige strikkefastheten. Tenk denne i turkis med hvite stjerner til sommeren, da! Eller hva med lyseblå med koksgrå stjernebord? Eller … her er det mange muligheter kjenner jeg …

Liv, som var en av de flinke teststrikkerne, har strikket en fin rød variant med vrangborder.

Oppskriften kan kjøpes via ravelry her.

7 kommentarer:

  1. Jeg faldt pladask for Vinterstjerne og har den i hus nu. Jeg synes, at det er så fint uden vrangbord iblandt. Jeg købte sokkeoppskriften i vinter, men har desværre ikke haft tid til at strikke dem endnu. Nu glæder jeg mig til, at strikke begge <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig å lese :) Håper du blir fornøyd med både genser og sokker etter hvert.

      Slett
  2. Så utrolig flott genser!

    SvarSlett
  3. Denne genseren er altså så fin!!! Og jeg fabler også om at man kanskje kunne lage kofte hvis man ville det... <3 Jeg kjente på genseren på koftefesten, og forelsket meg virkelig i følelsen dette garnet gir! Og når det kommer i noe så lekkert som denne genseren, sier det seg selv at genseren må på lista over prosjekter som skal på pinnene. Men du har brukt Supersoft i mønsterfargen, selv om det er et ganske mye tynnere garn. Har du strikket med dobbel tråd av Supersoft, eller fyller den såpass godt i bare enkel tråd?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linda! Beklager veldig sent svar. Denne meldingen hadde gjemt seg bort i "søppelkurven" :(
      Jeg brukte enkel tråd Supersoft. Det fungerer helt fint siden det "blomstrer opp" såpass bra etter vask.

      Slett
  4. Virkelig nydelig genser!!! <3 Brukte du dobbel tråd av Supersoft i mønsteret? Det er jo så mye tynnere.... ;)

    SvarSlett