onsdag 30. januar 2019

Tilbake til hverdagen (?)

Nå, etter en temmelig hektisk periode, har jeg god å strikke "vanlige" ting. Da strikker jeg en genser til gemalen. Det er han verdt - og dessuten han trenger en ny genser nå.
Det går riktig vei!
Her er jeg kommet til bærestykket med mønster og raglanfellinger. 
Siden jeg kan velge fritt (hihi...) blir det en "Favorittgenseren til herre" fra boken min Inspirerende norske strikkemønstre, Font forlag, 2019. Den genseren har jeg tenkt strikke til ham helt fra jeg laget den oppskriften. Heldig som jeg var (han også...), så hadde jeg nok garn i garnlagret.

Her er to bilder fra boken:
Kjekk kar #1 - Foto: Sara Johannessen
Kjekk kar #1
Foto: Sara Johannessen

Kjekk kar #2 - Foto: Sara Johannessen
Kjekk kar #2
Foto: Sara Johannessen
Det er litt annerledes å strikke til en "gubbe" på 190, enn til meg selv. Her er det ikke snakk om noe "småplagg" nei, men, fint blir det. Garnet (bruker Hillesvåg Tinde pelsullgarn) er fint å strikke med og jeg vet at det holder seg godt i bruk også. Jeg liker det aller best når det er litt fast strikket.
Bok, Inspirerende norske strikkemønstre, Wenche Roald

6 kommentarer:

  1. Fin herre-genser! Synes raglanfelling passer godt til menn. Gleder meg til å se genseren ferdig!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Enig med deg i at raglanfellinger er fint til menn.

      Slett
  2. Gratulere, boken er så fint... jeg håper jeg kan kjøpe i Norge
    i sommeren. De er så fantastiske mønstre. En glede :-)) Tusen takk.
    Genseren blir super - herlig garn.
    Kos deg :-)) Viola

    SvarSlett
  3. Flott genser du strikker! Har aldri strikket i det garnet, men har det liggende i garnlageret mitt... ha en fin søndag hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Luksus å ha litt å velge på i garnlagret ;)

      Slett