tirsdag 20. oktober 2009

Go'e luer

Det er ikke alltid like morsomt å strikke luer som disse to var. Det var liksom så greit hele veien og resultatet ble også bra. Den grå ble litt vel stor da jeg skylte den opp. Jeg har også tidligere erfart at superwash-garner har en tendens til å vie seg ut når det blir vasket :o( Takke vet jeg helt vanlig ubehandlet ull! Men datteren min vil ha den. Jeg tenker jeg strikker den på nytt til meg, men da skal jeg gå ned på pinnestørrelsene så den blir litt fastere. Da holder den seg vel innenfor rammene hva gjelder min hodestørrelse, også etter vask.

Mønster: Kat av Kim Hargreaves

Garn: Den lilla er strikket i Kirkcaldy 2-tråds fra Malsen og Mor (1,5 nøste) og i den grå er der brukt Dale Falk (2 nøster) Fritidsgarn (7 nøster rustrødt, 3,5 nøster hvitt)

Pinner: 3,75 mm og 4,5 mm

1 kommentar:

  1. Oj, vad snygga de här mössorna blev!

    Kram från storasyster.

    SvarSlett